Thread View: pl.comp.cad
10 messages
10 total messages
Started by =?UTF-8?B?U2ViYX
Sun, 19 Oct 2014 18:15
Parametryczne modele w skrypcie
Author: =?UTF-8?B?U2ViYX
Date: Sun, 19 Oct 2014 18:15
Date: Sun, 19 Oct 2014 18:15
44 lines
1907 bytes
1907 bytes
Witam grupę. Jestem programista, stąd od razu muszę usprawiedliwić skrzywienie jakie stoi u podstaw tego pytania :P Mam nastepujący problem: chcę zaprojektować obudowę. Obudowa będzie wystepowała w kilku(nastu) wariantach: miała lub nie otwory, kilka rozmiarów, różne sposoby mocowania itd. Z drugiej strony to jest ciągle ta sama obudowa tylko nieco rózna, 90% cech jest identycznych, choć niekoniecznie wymiarów bezwzględnych. Patrze na to jak programista i najbardziej by mi pasowało opisanie calości projektu obudowy za pomocą języka opisu projektu. Wyobrażam sobie to tak: ... element tylna_scianka( var szerokosc, var czy_ma_otwory_na_glosnik ) { sciana sciana_boczna( szerokosc, szerokosc, 1mm ) if ( czy_ma_otwory_na_glosnik ) { sciana_boczna.wytnij( otwory( szerokosc / 2, szerkosc / 2, 30mm ) } } ... Coś takiego - język opisujący krok po kroku budowanie brył, interakcje, operacje boolowskie itd. Całośc można "uruchomic" dostając bryłę i wyeksportować do jakiegoś formatu zjadliwego dla wykonawcy. Wykonawca nie musi wiedzieć z czego powstał. Pytanie: czy istnieje jakiś standardowy język opisu tego typu rzeczy? De facto poszukuje języka opisującego bryły, ale interesuje mnie w środku "programowanie" a nie tylko sam opis. Najbliższy jaki znam to język PovRay - spełnia wszelkie założenia dotyczące programowania. Niestety jest od również daleki od rzeczywistych problemów inzynierskich... PS. Programow do rysowania z gatunku CAD nie chcę tykac, ponieważ jestem przekonany że opis tekstowy ma w moim wypadku wiele zalet o ktorych ciezko mi tutaj mówić bez ujawnienia szczegółów projektu. Dla ciekawskich: płytka drukowana umieści głośnik (podczas autoroutingu) w róznych miejscach, idealnie gdyby projekt obudowy automatycznie to uwz